انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی ایلام و سازمان جهاد کشاورزی استان

۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۲ کد : ۵۲۱۵۱ اخبار پژوهش و فناوری تاپ خبر
در راستای توسعه و ترویج گیاهان دارویی در استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی ایلام و سازمان جهاد کشاورزی استان امضاء شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی ایلام و سازمان جهاد کشاورزی استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ایلام، این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد بستر مناسب برای توسعه و گسترش گیاهان دارویی و ارتباط دوجانبه بین جهاد دانشگاهی ایلام و سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی، مشاوره‌ای و تحقیقات کاربردی در زمینه‌های مورد توافق از سوی سیدغلامرضا حسینی، رییس جهاد دانشگاهی ایلام و آذرنوش عموزاده، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام امضا شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب کارشناسان و بهره‌برداران جهت ترویج و توسعه گیاهان دارویی، شناسایی گونه‌های دارویی سازگار در مناطق مختلف استان و اعلام به سازمان جهاد کشاورزی جهت توصیه به بهره‌برداران، تامین مواد اولیه بذر، نشاء و قلمه مناسب جهت کاشت در اراضی کشاورزان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، شناسایی کشاورزان پیشرو، عقد قرارداد با کشاورزان در زمینه مشاوره تولید گیاهان دارویی، ارائه خدمات فنی به کشاورز و خرید محصولات تولید شده، راه‌اندازی مدرسه ملی مهارت در حوزه گیاهان دارویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و بهره‌برداران و ... از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

اضافه می‌شود، این تفاهم‌نامه از زمان امضای طرفین به مدت یک سال اعتبار دارد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ایلام


نظر شما :