پنجمین دوره طرح توانمندسازی صدف در ایلام آغاز شد

۲۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۳ کد : ۷۶۶۹۱ اخبار تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
به همت مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام پنجمین دوره طرح توانمندسازی صدف، ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان ایلام آغاز شد.
پنجمین دوره طرح توانمندسازی صدف در ایلام آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، یونس میرزایی، رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام امروز، 26 مهرماه در حاشیه اولین کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی صدف که با حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایلامی در سالن جلسات جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس، توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) جهاددانشگاهی در استان ایلام برگزار می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه طرح توانمندسازی صدف به افراد کمک می کند تا ابتدا به خودشناسی رسیده و در ادامه با حضور در کارگاه‌های آموزشی مختلف، مسیر درست شغلی را انتخاب و در نهایت بتوانند نقش‌آفرینی مؤثری در زیست‌بوم فناوری و نوآوری داشته باشند، گفت: طرح صدف در۴ مرحله اصلی تعریف شده که مرحله نخست آن شامل خودشناسی، شخصیت‌شناسی است.

رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام تصریح کرد: مهارت‌افزایی در حوزه مهارت‌های نرم ازجمله ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با سبک‌های شغلی و کارآفرینی، آشنایی با روندهای بازار کار و مهارت‌های مورد نیاز شغلی در آینده، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و  طراحی مسیر حرفه‌ای ۲ بخش دیگر طرح توانمندسازی صدف است.

میرزایی ادامه داد: رویکرد چهارم این طرح آشنایی با زیست بوم فناوری و نوآوری، آشنایی با پارک‌های علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، فن‌بازارها، کارخانه‌های نوآوری و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان به تناسب رشته تحصیلی افراد است.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های در نظرگرفته شده برای شرکت‌کنندگان این دوره می‌توان به برنامه میزگرد انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان توانمند در حوزه فناوری اشاره کرد، همچنین طی این طرح نشست‌های راهبری (کوچینگ) شغلی برای شرکت‌کنندگان بر اساس رشته‌های تحصیلی و آشنایی با مدل‌های کسب‌وکار برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام با اشاره به اینکه امروز 26 مهرماه کارگاه آموزشی شخصیت شناسی با حضور دکتر جهان‌شاه محمدزاده از اساتید مجرب روان‌شناسی در قالب طرح صدف در جمع دانشجویان و فازغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار شد، گفت: در این کارگاه، آموزش‌هایی به منظور شناخت تیپ شخصیتی افراد و آشنایی با آزمون‌های شخصیتشناسی معتبر و نحوه استفاده و کاربرد این نوع آزمون‌ها به مخاطبان ارائه می‌شود.

میرزایی در پایان افزود: برای افرادی که این دوره‌ها را با موفقیت به پایان برسانند گواهینامه مورد تأیید معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری صادر می‌شود.

text to speech icon

نظر شما :