چهارمین نشست دبیرخانه زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان به میزبانی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۴ کد : ۷۲۰۹۰ اخبار پژوهش و فناوری تاپ خبر
به منظور رفع موانع توسعه کاشت گیاهان دارویی در استان چهارمین نشست دبیرخانه زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان به میزبانی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد.
چهارمین نشست دبیرخانه زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان به میزبانی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، علی فرضی‌نژاد، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام در این نشست، اظهار کرد: با توجه به وضعیت سطح زیر کاشت گیاهان دارویی در استان و برنامه ریزی دبیرخانه زنجیره ارزش برای افزایش سطح زیر کاشت و کمک به حل رفع موانع موجود این نشست تشکیل شده است.

وی به تشکیل کمیتههای تخصصی گیاهان دارویی در حوزه‌های محتلف اشاره کرد و گفت: این کمیتهها شامل کمیته تخصصی تحقیق و توسعه گیاهان دارویی، کمیته تخصصی کشت، تولید و تکثیرگیاهان دارویی، کمیته تخصصی ترویج و آموزش گیاهان دارویی، کمیته تخصصی بازاریابی و فروش محصولات گیاهان دارویی و کمیته پشتیبانی و تامین اعتبارات که بر اساس ظرفیت و پتانسیل دستگاهها و ادارات هر دستگاه جزو یک یا دو کمیته از کمیته های تخصصی است.

وی با ارائه گزارشی از گونه‌های دارویی سازگار در استان و مناطق مناسب کاشت این نوع گیاهان افزود: انتخاب گونه های سازگار بر اساس سوابق کشت طی سالیان اخیر در استان، عملکرد مناسب و بازار خرید محصولات خوب بوده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: مقرر شد جلسات بر اساس تقسیمبندی و تشکیل کمیته ها و به تناسب شرایط در یکی از دستگاهها و نهادهای مرتبط با موضوع برگزار شود.

در این جلسه راهبر زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمومنین(ع)، نماینده سازمان مدریت و برنامه ریزی استان، نماینده سازمان امور اقتصادی و دارایی، نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی، نمایندگان مدریت هماهنگی وترویج کشاورزی استان، مسئول کانون بسیج سپاه امیرالمومنین(ع)، نماینده شرکت شهرکهای صنعتی، معاون عذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، نماینده بهره برداران حوزه گیاهان دارویی در شهرستان چرداول، نماینده اتحادیه تعاونیهای عشایری و همکاران حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی ایلام حضور داشتند.


نظر شما :