تشریح فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در سال ۱۴۰۲

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۹ کد : ۶۸۲۰۱ اخبار عمومی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی ایلام ضمن گرامیداشت ایام شکوهمند دهه مبارک فجر، فعالیت‌های شاخص این واحدسازمانی را در سال جاری تشریح کرد.
تشریح فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی ایلام، دکتر محمد پاکزاد، رئیس این واحدسازمانی با تبریک ایام دهه مبارک فجر و چهل پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی در این سال‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به‌خوبی درخشیده است و با تلاش و اهتمام جهادگرانی نظیر زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در سطوح بین‌المللی نیز برای کشور عزیزمان جایگاه ویژه‌ای به دست آورده است.

وی با اشاره به تلاش برای انتقال ظرفیت‌های ملی این نهاد انقلابی به استان ایلام، گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بالقوه‌ای به گستره ایران اسلامی دارد که با شبکه‌سازی و تعامل بین واحدی در تلاش هستیم این دانش و خدمات نو را به‌ویژه در حوزه پزشکی به این منطقه انتقال دهیم تا هم‌استانی‌های عزیزمان نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

پاکزاد در ادامه به فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی، این واحد امسال با برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران میزبان ۸ استان از منطقه‌های غرب و شمال غرب کشور بود که با تلاش جهادگران دانشگاهی ایلام این برنامه به طور شایسته برگزار شد.

 رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: نشست تبیین شرایط استان در آستانه پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور استاندار ایلام در خبرگزاری ایسنا، همچنین حضور فعال رسانه‌ای در پیاده‌روی عظیم اربعین در قرارگاه رسانه‌ای مرز بین‌المللی مهران و انجام بیش از ۷ طرح نظرسنجی در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از دیگر فعالیت‌های شاخص معاونت فرهنگی این واحد در سال جاری بوده است.

وی همچنین به فعالیت‌های معاونت آموزشی و کارآفرینی واحد اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون در حوزه آموزش کوتاه‌مدت، به بیش از ۷۵۰۰ فراگیر و آموزش کارکنان دولت، به بیش از ۱۵۰۰ فراگیر خدمات‌دهی شده است؛ همچنین برگزاری ۶ دوره آزمون استخدامی با شرکت بیش از ۹ هزار داوطلب، راه‌اندازی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در استان ایلام و برگزاری کانون ارزیابی شایستگی ویژه قبول‌شدگان آزمون استخدامی سازمان امور مالیاتی استان ایلام از دیگر فعالیت‌های شاخص این حوزه بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: در معاونت پژوهشی واحد نیز تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی، شناسایی گیاهان دارویی سازگار و کم آب خواه مناطق گرمسیری (منطقه ابوغویر دهلران) و ذخیره‌سازی بیش از ۲۰۰ نمونه خون بندناف در استان از جمله فعالیت‌های شاخص در این حوزه است.

پاکزاد به تلاش و اهتمام این واحدسازمانی برای هدایت دانشجویان به سمت اشتغال و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: در همین راستا امسال به همت مرکز آموزش علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام سومین رویداد استارتاپی طراحی لباس اجتماع با هدف تقویت روحیه کارگروهی، ایده‌پردازی و پرورش خلاقیت در دانشجویان با حضور ۶۰ تیم و ارائه ۸۷ ایده نوآورانه در استان برگزار شد.

وی در پایان با اشاره به نقش کلیدی معاونت پشتیبانی این واحد در اجرای موفق برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی سایر حوزه‌ها تصریح کرد: اجرای فاز اول عملیات عمرانی ساختمان پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی ایلام به مساحت ۲۴۲۰ مترمربع، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و آموزش و توانمندسازی اعضای این واحدسازمانی به میزان ۸۴۰ نفرساعت از فعالیت‌های شاخص حوزه پشتیبانی بوده است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ایلام دکتر محمد پاکزاد


( ۱ )

نظر شما :