برگزاری دومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاد دانشگاهی ایلام

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۸ کد : ۶۵۸۳۰ اخبار عمومی تاپ خبر
در دومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاد دانشگاهی ایلام با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، احکام جدید اعضای این شورا اعطا شد.
برگزاری دومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاد دانشگاهی ایلام

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود حاتمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاد دانشگاهی ایلام با تمجید از فعالیت‌های این نهاد در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: در عصر کنونی قطعاً بالاترین جهاد، جهاد علمی است، بر طبق آیات و روایت خداوند متعال، برتری را در دانستن می‌داند؛ این آگاهی زمینه تقوا را در انسان فراهم می‌سازد و در قرآن، بهترین افراد با تقواترین انسان‌ها معرفی شده است.

حجت‌الاسلام حاتمی، جهاد دانشگاهی را به عنوان الگو در کشور معرفی و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در اغلب سخنان خود، بحث پیشرفت درسلول‌های بنیادی و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی را به عنوان یکی از افتخارات کشور معرفی می‌کنند و این نشانه رضایت ایشان از فعالیت این نهاد انقلابی است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی آنقدر مهم است که خداوند متعال بیشترین تأکید را در قرآن به طور مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع داشته است و ما بهتر و بیشتر از گذشته باید به این موضوع در جامعه و محیط کاری خود اهمیت دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام، گفت: پروردگار متعال در قرآن، امر به معروف را همیشه مقدم بر نهی از منکر آورده و این یعنی حرکت به سوی رشد و بالندگی اهمیت بیشتری دارد، باید همواره مثبت‌ها را ببینیم؛ در جامعه‌ای که امر به معروف حاکم باشد آن جامعه‌ در مسیر شکوفایی و رشد قرار می‌گیرد، در این جامعه وقتی معروفات زیاد شود منکرات خود به خود رنگ می‌بازد.

گفتنی است در این نشست دکتر محمد پاکزاد، رئیس جهاد دانشگاهی واحد ایلام به عنوان رئیس شورا و بهزاد خانی از اعضای جهاد دانشگاهی ایلام به عنوان دبیر اجرایی شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام معرفی شدند و همچنین احکام مسئولیت سایر اعضا اعطا شد.


( ۱ )

نظر شما :