توسعه همکاری‌های جهاد دانشگاهی ایلام و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان

۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۷ کد : ۶۴۶۶۳ اخبار عمومی تاپ خبر
در دیدار رؤسای جهاد دانشگاهی واحد ایلام و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان بر توسعه همکاری‌های این دو نهاد تأکید شد.
توسعه همکاری‌های جهاد دانشگاهی ایلام و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، دکتر محمد پاکزاد در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای ملی و استانی جهاددانشگاهی اظهار کرد: همکاری و هم‌افزایی این دو نهاد می‌تواند منشا خدماتی در استان ایلام شود که مردم استان از آنها بهره‌مند شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی ایلام به توانمندی‌های این نهاد به‌ویژه در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری از جمله پژوهشگاه ابن‌سینا و پژوهشکده گیاهان دارویی، گفت: جهاددانشگاهی ایلام آمادگی دارد این ظرفیت‌های ملی را وارد استان کند و برای استقرار این ظرفیت‌ها در استان آماده مشارکت و همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) منشأ اثرات خیر بسیاری در کشور و استان بوده است، افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و سلامت بانوان نیز برنامه‌هایی دارد که از این ستاد درخواست می‌کنیم در این حوزه نیز زمینه‌های همکاری فراهم شود.

پاکزاد با بیان اینکه در حوزه به‌نژادی دام نیز ظرفیت خوبی وجود دارد، گفت: آماده هستیم این طرح  را با مشارکت این ستاد و سایر دستگاه‌های مرتبط توسعه دهیم تا هر چه بیشتر زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در صنعت دامپروری استان فراهم شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان ایلام نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم تلاش بیشتر بر رفع مسائل و مشکلات مردم استان و محرومیتزدایی، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌ها و اهداف این ستاد در خدمت‌رسانی به مردم می‌توان همکاری‌های مشترک خوبی با جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه اشتغال به عنوان حلقه مفقوده استان صورت بگیرد.

وی با اشاره به لزوم رفع معضل بیکاری در استان ایلام، گفت: انواع آسیبهای اجتماعی و مهاجرت بی‌رویه از جمله پیامدهای معضل بیکاری در استان است و ایجاد اشتغال می‌تواند جلوی بسیاری از این پیامدها را گرفته و زمینه بازگشت نخبگان به استان را فراهم سازد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان ایلام، ادامه داد: بنیاد برکت با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در مناطق محروم و روستایی در تلاش است که ضمن ایجاد طرح های اشتغالزای پایدار از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری کند.

زارع همچنین بر لزوم تخصیص هدفمند اعتبارات محرومیتزدایی و اشتغالزایی به نهادهایی که به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند از نزدیک با نیازهای آنها آشنایی دارند و به صورت تخصصی در زمینه اشتغال فعالیت دارند به منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه تأکید کرد و گفت: با توجه به فعالیتهای تخصصی جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف به ویژه در بحث اشتغال و اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) زمینه های خوبی برای توسعه همکاری های مشترک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی در راستای محرومیتزدایی از چهره استان، هرچه در توان داشته باشد انجام می‌دهد، تصریح کرد: استان ایلام در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های عظیمی هست که اگر برخی موانع دست و پاگیر رفع شود و دستگاه‌های مربوطه همراهی لازم انجام دهند استان ایلام روی ریل توسعه قرار می‌گیرد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان ایلام، بیان کرد: ستاد اجرایی در سطح استان در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغالزایی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، کمک به رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان، ساخت مدرسه و مساجد و توزیع بسته‌های معیشتی و پروتئینی در بین نیازمندان به صورت جدی پای کار است.


نظر شما :