بازدید رئیس جهاد دانشگاهی ایلام از مجتمع گیاهان دارویی گرمسیری دهلران و کارخانه فراوری دره‌شهر

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۲ کد : ۶۴۵۵۹ اخبار پژوهش و فناوری تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی واحد ایلام ضمن بازدید از مجتمع گیاهان دارویی گرمسیری این واحد در شهرستان دهلران به توسعه همکاری‌ها با کارخانه فراوری گیاهان دارویی در شهرستان دره‌شهر تأکید کرد.
بازدید رئیس جهاد دانشگاهی ایلام از مجتمع گیاهان دارویی گرمسیری دهلران و کارخانه فراوری دره‌شهر

به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی واحد ایلام، دکتر محمد پاکزاد، رئیس این واحد و هیئت همراه سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه با سفر به شهرستان دهلران از مجتمع گیاهان دارویی گرمسیری جهاد دانشگاهی ایلام و امکانات موجود و همچنین طرح‌های کشت گیاهان دارویی در این مجتمع بازدید کردند.

در این بازدید که در آستانه فصل برداشت گیاه دارویی چای ترش صورت گرفت با توجه به رشد مناسب این محصول در این منطقه بر لزوم تسریع در عملیات برداشت چای ترش در  مجتمع گیاهان دارویی گرمسیری جهاد دانشگاهی ایلام به‌منظور حفظ کیفیت نهایی محصول تأکید شد.

در این سفر در زمینه آبرسانی از سامانه سد کرخه و بهره‌برداری مناسب از شبکه موجود به مزرعه جهاد دانشگاهی جلسه‌ای با همکاران دفتر بهره‌برداری شبکه عین خوش و فکه برگزار و مقرر شد در این زمینه هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

همچنین در ادامه، رئیس جهاد دانشگاهی ایلام با سفر به شهرستان دره‌شهر از کارخانه فراوری گیاهان دارویی سینا و کلیه قسمت‌های مختلف این کارخانه (واحد بسته‌بندی، عرق و اسانس گیری، انبار تولید و خشک‌کن، گلخانه و ...) بازدید کرد و  با توجه به همکاری سابق جهاد دانشگاهی ایلام و این واحد تولیدی مقرر شد در زمینه توسعه همکاری‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.


( ۱ )

نظر شما :