همکاری جهاد دانشگاهی ایلام و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمؤمنین استان

۰۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۶۳۹۵۷ اخبار عمومی تاپ خبر
در نشست رییس جهاد دانشگاهی ایلام و فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمؤمنین استان به بهره‌گیری از تجربیات این نهاد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرنی تأکید شد.
همکاری جهاد دانشگاهی ایلام و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمؤمنین استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ایلام، سرهنگ حیدر الفتی، فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام در دومین نشست با رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام که به منظور هماهنگی بیشتر همکاری‌های این دو مجموعه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی جامعه هدف به‌ویژه توسعه اشتغال و کارآفرینی محور اصلی فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی ایلام با توجه به سابقه فعالیت این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف در موفقیت و رسیدن به اهداف مورد نظر مؤثر است، گفت: جهاد دانشگاهی ایلام می‌تواند در توسعه همکاری‌ها در زمنیه آموزشی در طرح ملی «از پشم تا فرش» با استفاده از توانمندی‌های واحد، همکاری در تهیه و تولید دستگاه اتوماتیک نخ‌ریسی و تکمیل زنجیره تولید فرش در استان و در نهایت بازاریابی محصولات، کمک‌کار و یاری‌دهنده این قرارگاه باشد.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام به اهمیت توسعه صنعت کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: همکاری با مراکز علمی و آموزشی و بنگاه‌های تجاری در زمینه افزایش بهره‌وری زمین‌های کشاورزی، توسعه کشت‌های الگو و خدمات مشاوره، توسعه بازار فروش، حمایت از اختراعات و ارائه تسهیلات در این حوزه از جمله خدمات این قرارگاه است که انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی واحد ایلام نیز در این مسیر کمک‌کارمان باشد.

دکتر محمد پاکزاد، رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: این واحد در حوزه گیاهان دارویی تا کنون فعالیت‌های ارزشمندی داشته است که با تکمیل زنجیره این صنعت در استان ارزش این کارها دوچندان می‌شود.

وی به فعالیت‌های آموزشی و ترویجی جهاد دانشگاهی واحد ایلام در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: این نهاد در قالب یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان به 80 نفر از دانش‌آموزان در بخش‌های دشت‌عباس، کارزان و میشخاص در حوزه‌ کشت تا برداشت گیاهان دارویی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به اینکه این نهاد در سطح 150 هکتار خدمات مشاوره‌ای به کشاورزان منطقه ارائه داده است، افزود: در سال جاری نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان در سطح 120 هکتار به کشاورزان دیم‌کار خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهد شد.

پاکزاد در پایان بر توسعه همکاری‌ها و تعامل جهاد دانشگاهی ایلام و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان تأکید کرد و ارائه خدمات حمایتی و تشویقی به کشاورزان به منظور توسعه و رونق کشت گیاهان دارویی در استان مهم دانست و گفت: این نهاد آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی با قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان همکاری کند.

اضافه می‌شود، در این نشست مقرر شد این دو مجموعه در قالب یک تفاهم‌نامه، همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی توسعه دهند.

text to speech icon

نظر شما :