بیانات مقام معظم رهبری درباره جهاددانشگاهی نشان‌ افتخار است

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۴ کد : ۶۰۷۹۱ اخبار عمومی تاپ خبر
مدیر حوزه علمیه استان ایلام استقبال مقام معظم رهبری از فعالیت‌های جهاددانشگاهی را قابل ‌تأمل عنوان کرد و گفت: بیانات ایشان درباره این نهاد مقدس همانند مدال‌های افتخار است.
بیانات مقام معظم رهبری درباره جهاددانشگاهی نشان‌ افتخار است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی ایلام، حجت‌الاسلام‌ وَعَد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با دو رویکرد علمی و فرهنگی با دانشجویان، اساتید و نخبگان ارتباط دارد که این امر بر اعتلا و ارتقای این نهاد افزوده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی، خودباوری را به بدنه نیروی انسانی، شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با خود تزریق کرده است، افزود: جهاددانشگاهی ثابت کرده که می‌توان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور بیشترین استفاده را داشت و این ناشی از همان روحیه خودباوری است که جهاددانشگاهی به نخبگان علمی و جوانان نخبه تزریق کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادبیگی افزود: بسیاری از تجهیزاتی که توسط جهاددانشگاهی و با کمک این نهاد تولید می‌شود، اگر بالاتر از مشابه خارجی آن نباشد، قطعاً کمتر از آن نیست و بر اساس استانداردهای جهانی در حال تولید است که نشانگر حرکت مبتنی بر باور «ما می‌توانیم» این نهاد است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بر لزوم حرکت مجاهدانه در جهاددانشگاهی تأکید و بیان کرد: بر اساس معارف دینی ما شخصی که کار مجاهدانه انجام می‌دهد هیچ‌وقت دچار یأس نخواهد شد؛ چون توکلش به خداست و با پشتوانه خداوند متعال فعالیت می‌کند و با این رویکرد قطعاً کار او مبارک می‌شود و همیشه احساس امید و نشاط دارد و این احساس امید و نشاط را به جامعه نیز تزریق می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه درمان ناباروری جهاددانشگاهی، گفت: زمانی در کشور دچار مشکلات فراوانی در حوزه ناباروری بودیم، به ‌گونه‌ای که فقط افراد ناباروری که دارای تمکن مالی بودند می‌توانستند برای حل مشکل خود به خارج از کشور بروند؛ اما با رویکرد مجاهدانه جهاددانشگاهی، شخصیتی به نام کاظمی آشتیانی وارد میدان شد و بر اساس همین تفکر، پژوهشگاه رویان را تشکیل داد و یکی از گره‌های مهم جامعه به لطف همین تفکر نورانی جهاددانشگاهی باز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادبیگی به برخی دیگر از خدمات شاخص جهاددانشگاهی از جمله فعالیت در حوزه‌های نانو، سلول‌های بنیادی و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره و عنوان کرد: جهاددانشگاهی در این زمینه‌ها نقش فعال و تلاش مجاهدانه‌ای دارد و بسیاری از نیازهای داخلی با فعالیت‌های جهاددانشگاهی و مؤسسات آن مرتفع شده است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این روز را به اعضای جهاددانشگاهی تبریک عرض می‌کنم، ان‌شاءالله همیشه مورد توجهات خاصه امام عصر (عج) قرار گیرند.


نظر شما :