معرفی تیم‌های برگزیده یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مرحله منطقه‌ای(غرب و شمال غرب) در ایلام

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۲ کد : ۵۶۹۹۴ اخبار فرهنگی تاپ خبر
یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مرحله منطقه‌ای(غرب و شمال غرب) با معرفی تیم‌های برتر در ایلام به کار خود پایان داد.
معرفی تیم‌های برگزیده یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مرحله منطقه‌ای(غرب و شمال غرب) در ایلام

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه‌ی یازدهمین دوره مناظره ملی دانشجویان ایران مرحله منطقه‌ای غرب و شمال غرب کشور که به میزبانی جهاددانشگاهی ایلام در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات گامی مهم در راه تحقق فرهنگ گفت‌وگوی علمی و رعایت اخلاق در گفت‌وگو است.

وی با تقدیر از دانشگاه ایلام و جهاددانشگاهی برای برگزاری این دوره از مسابقات گفت: آنچه قرآن دستور می‌دهد این است که به راه خدا دعوت کنید و سه راه هم متناسب با مخاطبان پیشنهاد می‌دهد؛ برخی از مخاطبان ما به دنبال استدلال عقلی، برخی عاطفی و دیگران بر روی جدل قرار دارند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه قرآن دستور می د‌هد باید با مخالفان مجادله احسن داشته باشیم، گفت: در این مناظره‌ها ادب و احترام رعایت شد و این مسابقات تمرینی بسیار خوب و علمی برای گفت‌وگوی نسلی است که در آینده می‌خواهند در کسوت‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات توصیه کرد در کنار تحصیل و برنامه‌هایی از این قبیل، صادقانه با خدا صحبت کنند و بدانند که دانشی برای ما مفید است که ثمره آن شناخت صفات و افعال خدا و آگاهی به کوچکی خودمان باشد.

فرشید زرگوش، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور در خصوص فرهنگ گفت‌وگو است که خوشبختانه جهاددانشگاهی در این زمینه به خوبی ورود کرده و با همکاری دانشگاه ایلام میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید گفت‌وگو را در مدارس نیز آموزش دهیم، گفت: ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو موجب پیشرفت جامعه خواهد شد و برکات زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تاکید کرد: ما الان در یک جنگ نرم قرار داریم و سلاح ما در این جنگ کارهای فاخر فرهنگی است که دانشگاه‌ها می‌توانند با کمک جهاددانشگاهی در این عرصه به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

زرگوش تصریح کرد: آنچه ما در این مناظرات شاهد بودیم این بود که گروه‌های مخالف و موافق مناظره‌ها در کمال احترام به یکدیگر نظرات خود را بیان و اصول علمی مناظره را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون در عرصه جهاد تبیین هستیم، ادامه داد: جهاد تبیین یعنی اینکه با یک تلاش فوق‌العاده دستاوردهای متعدد نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیان کنیم و همه ما در این زمینه رسالت داریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تاکید کرد: دشمن در حوزه‌های مختلف از ابتدا برای ما نقشه‌های مختلفی داشته و هم‌اکنون نقشه دشمن  نیز یک جنگ شناختی است که ما در عرصه جنگ شناختی آن گونه که باید عمل نکرده‌ایم چون آن‌ها بر روی ذهن و قلب جوانان ما کار می‌کنند.

دکتر محمد پاکزاد، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه تحلیل دقیق و درست مسائل روز کشور، منطقه و دنیا  از مسیر گفت‌وگو در فضای سالم دانشگاهی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: گزار‌ه‌های مورد مناظره در این مسابقات مسائل روز کشور هستند؛ این برنامه فرهنگی دو محصول جانبی مهم دارد، اول محتوای آن است که امیدوارم با همت همکاران فرهنگی و هم‌افزایی عزیزان صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تدوین و منتشر شود و دومین محصول این برنامه در راستای جهاد تبیین و مطابق با منویات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه در دل این مناظرات می‌توان راه ‌حل‌های متفاوت و اثربخش برای رفع مسائل پیدا کرد، گفت: تیم‌های موفق با روحیه دانشجویی پیگیر موضوع گزاره‌ها بوده‌اند و در موضع موافق و یا مخالف توانسته‌اند با دلیل و برهان، مدیریت زمان و استفاده درست از زبان بدن پیروز میدان باشند؛ با توجه به هدف برگزاری این رویداد که تقویت و پرورش گفت‌وگوی علمی و مستدل است و همچنین شعار این برنامه "مناظره، فرصتی برای یادگیری" همه گروه‌های شرکت‌کننده برنده هستند اما برای ایجاد رقابت و هیجان بیشتر و ترغیب به تلاش بیشتر تنها سه‌ تیم برتر وارد مرحله کشوری می‌شوند که  امیدورایم در آن مرحله هم شاهد عملکرد عالی آنها باشیم.

اضافه می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مرحله منطقه‌ای غرب و شمال غرب کشور، ۱۶ تیم از ۸ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، زنجان و ایلام در دانشگاه ایلام برگزار شد و در پایان سه تیم شهید مقصودی از دانشگاه فرهنگیان همدان، رستا از دانشگاه زنجان و مکتب شهید چمران از دانشگاه ایلام توانستند مقام اول تا سوم را به دست آورند و به مرحله ملی این مسابقات صعود کنند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ایلام


( ۲ )

نظر شما :