مرز بین‌المللی مهران؛ ظرفیتی مناسب برای صدور محصولات و خدمات جهاد دانشگاهی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۶ کد : ۵۶۶۶۷ اخبار عمومی تاپ خبر
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت مرز بین‌المللی مهران و استفاده از توان فعالان اقتصادی استان برای ارتباط با تجارعراقی و معرفی خدمات و تولیدات جهاد دانشگاهی در سطح کشور می‌توان زمینه‌ رشد روزافزون تولید و رونق اقتصادی در سطح ملی را فراهم کنیم.
مرز بین‌المللی مهران؛ ظرفیتی مناسب برای صدور محصولات و خدمات جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، دکتر محمد پاکزاد، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در دیدار با یکی از فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با داشتن مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و تنوع در تولید محصولات و ارائه خدمات در سراسر کشور ظرفیت ارزشمندی برای صدور دانش، خدمات و محصولات فناورانه به سایر کشورها دارد.

وی با اشاره به هم‌مرزی استان ایلام با کشور عراق، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت مرز بین‌المللی مهران و استفاده از توان فعالان اقتصادی استان برای ارتباط با تجارعراقی و معرفی خدمات و تولیدات جهاد دانشگاهی در سطح کشور می‌توان زمینه‌ رشد روزافزون تولید و رونق اقتصادی در سطح ملی را فراهم کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، افزود: این واحد آمادگی دارد زمینه ارتباط تجار و فعالان اقتصادی کشور عراق را با سایر واحدها و سازمان‌های جهاد دانشگاهی در سراسر کشور ایجاد نماید تا مردم این کشور نیز از ظرفیت‌های بالقوه این نهاد به‌ویژه زمینه‌های علمی و پزشکی بهره‌مند شوند.

 نجم محمدیان، کارآفرین و صادر کننده نمونه کشوری نیز در این دیدار با اشاره به قرابت فرهنگی مردم عراق و ایران، اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های شبکه جهاد دانشگاهی از یک طرف و موقعیت ویژه استان ایلام با داشتن بیشترین مرز با کشور عراق از طرف دیگر، همچنین خدمات باکیفیت و مقرون به‌صرفه در ایران می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

این فعال اقتصادی در پایان ضمن اعلام آمادگی خود برای همکاری با جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام بر معرفی سایر محصولات و خدمات این نهاد به مردم عراق با برنامه‌های برون‌مرزی نظیر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و افزایش سطح تعاملات و ارتباطات با فعالان اقتصادی این کشور تأکید کرد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ایلام


( ۱ )

نظر شما :