آغاز مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی در ایلام

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۹ کد : ۵۳۹۱۰ اخبار فرهنگی تاپ خبر
مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی با حضور ۱۶ تیم از دانشگاه‌های استان در ایلام آغاز شد.
آغاز مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی در ایلام

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ایلام، دکتر محمد پاکزاد ، سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی که امروز ۲۴ بهمن‌ماه در دانشگاه ایلام برگزار شد ضمن خیر مقدم به حاضران با اشاره به اهمیت مناظره و گفت‌وگو در جامعه، اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» با هدف ایجاد بستر برای کمک به توسعه فرهنگ گفت‌وگو، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق و حق‌طلبی، مهیا کردن فرصتی برای آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب و باورپذیر برای دانشجویان برگزار می‌شود.
سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام با اشاره به  اهمیت ترویج فرهنگ مناظره و گفتگو در جامعه گفت: گفت‌وگو زمینه‌ترمیم خلأها را در جامعه فراهم می‌سازد و برگزاری چنین برنامه‌هایی بستری مناسب جهت آمادگی جوانان برای ورود به جامعه و پذیرش مسئولیت‌های مهم است.
وی با بیان اینکه ۱۶ تیم از دانشگاه‌های استان در این دوره از مسابقات حضور دارند، گفت: در پایان این مسابقات دو تیم به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.
سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام در ادامه ضمن قدردانی از هماهنگی‌های انجام شده توسط استانداری ایلام و مشارکت دانشگاه‌های استان، به ویژه از مسئولان دانشگاه ایلام به عنوان میزبان این مسابقات، تصریح کرد: امیدواریم این مناظرات بتوانند بیش از پیش به ارتقای فرهنگ گفت‌وگو در جامعه بینجامد.
گفتنی است، این مسابقات از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه ایلام در حال برگزاری است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ایلام


نظر شما :