دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای» در جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد

۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۸ کد : ۵۰۴۷۵ اخبار آموزشی
به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای» برگزار شد.
دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای» در جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ایلام، به پیشنهاد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام، دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای» ویژه کارشناسان فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی استان ایلام در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد.

هدف از برگزاری این دوره آشنایی بیشتر کارشناسان فرهنگی مراکز علمی کاربردی استان در مواجهه با اخبار و شیوه‌های تشخیص سره از ناسره در فضای مجازی و بازنشر درست رویداد و حوادث در محیط‌های مجازی و دانشگاهی است.

گفتنی است در این دوره، کارشناسان مراکز علمی کاربردی استان با سرفصل‌های چرا به این آموزش نیاز داریم؟، مزایای شرکت در این کارگاه چیست؟، جایگاه رسانه‌ها در فرهنگ‌های مختلف چگونه است؟ و … آشنا شدند و همچنین در خصوص شرایط اثربخشی بهتر یک رسانه و اینکه یک مصرف کننده‌ی هوشمند باشیم، آگاه شدند.

در این کارگاه آموزشی دکتر «منصور احمدی»- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام در جمع کارشناسان فرهنگی مراکز اظهار کرد: بیشتر مخاطبین فضای مجازی براساس آگاهی اندکی که دارند در مورد اخبار قضاوت می‌کنند و گاهاً منجر به تصمیمات اشتباه می‌شود اما اگر شیوه‌های درست کسب اطلاعات را داشته باشیم و براساس داده‌های دقیق در فضای مجازی بحث و گفتگو کنیم هم برای اطرافیان و محیط کاری و هم برای خانواده خویش موثر خواهیم بود.

همچنین با هدف آشنایی و بهره‌مندی کارشناسان فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی سطح استان از نرم افزارهای پرکاربرد در مستندسازی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی؛ دوره آموزشی نرم افزار camtasia studio  در محل جهاد دانشگاهی واحد ایلام برگزار شد.

گفتنی است نرم‌افزار کامتازیا؛ جهت ساخت ویدیوهای آموزشی، کلیپ‌های فرهنگی بویژه مستندسازی فعالیت‌ها در قالب عکس و فیلم و ارائه درس‌گفتارها از طریق ضبط صفحه نمایش توسعه پیدا کرده است. همچنین، به کمک این نرم‌افزار می‌توان به طور کامل اسلایدهای ارائه شده در پاورپوینت را فیلم‌برداری کرد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ایلام


نظر شما :