برگزاری جلسه کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان در جهاد دانشگاهی ایلام

۰۱ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰ کد : ۴۹۶۰۶ اخبار فرهنگی تاپ خبر
جلسه کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان با همکاری جهاد دانشگاهی واحد ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
برگزاری جلسه کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان در جهاد دانشگاهی ایلام


به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، سید غلامرضا حسینی، رئیس جهاد دانشگاهی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های این واحد در حوزه نوآوری و فناوری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ایلام با بهره‌‌مندی از مرکز نوآوری و شتابدهی و خانه خلاق نوآوری ظرفیت خوبی در توسعه فعالیت‌های نوآورانه فرهنگ بنیان دارد.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی حمایت از کسب و کارهای نوآورانه به‌ویژه در عرصه فرهنگی را عاملی مهم در جهت رفع دغدغه اشتغال هنرمندان عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از توانمندی‌های دستگاه‌های مرتبط به این مقوله، برنامه‌ریزی درست و هدفمند، آموزش مفاهیم پایه به صورت تخصصی و اصولی علاوه بر توسعه توانمندی‌های فعالان فرهنگی زمینه توسعه فرهنگی استان را نیز فراهم می‌سازد.
حسینی با تأکید بر اهتمام جهاد دانشگاهی ایلام در حوزه توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان و نقش مهم استارتاپ‌ها در این خصوص افزود: این واحد با حمایت و استقرار تیم‌ها و ایده‌های برتر در مرکز نوآوری و خانه خلاق به‌ویژه حوزه تولید محتوا، انیمیشن، گرافیک، مد و لباس، نرم‌افزارهای کاربردی و ... خدمات مطلوبی به جوانان هنرمند در راستای توسعه کسب و کارهای نوآورانه ارائه داده است. 
اضافه می‌شود، در این جلسه علی هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، محمد پیش‌بهار مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام، سعید محمودی مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، علی شوهانی نژاد نماینده حوزه هنری استان ایلام، نوری مدیرعامل صندوق پژوهش و توسعه نوآوری استان، حاتمی نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام، بهروز سپیدنامه عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، شهریار رستمی مسئول خانه خلاق جهاد دانشگاهی ایلام و قاسم ساجدی، دبیر کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان استان ایلام حضور داشتند که در خصوص شناسایی ظرفیت‌های فرهنگ بنیان در استان به بحث و تبادل نظر پرداختند. 
در پایان این‌ جلسه مصوب شد تقویم زمان‌بندی جهت عملیاتی شدن طرح ها توسط دبیر کارگروه و مسئول خانه خلاق تنظیم گردد و نمونه های موفق استارت آپ های فرهنگی در کشور در جلسه بعد بررسی و مطالعه شود، همچنین پیش از جلسه اعضای کارگروه از خانه خلاق جهاد دانشگاهی استان ایلام بازدید کردند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ایلام فرهنگی نوآوری


نظر شما :