/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام: جهاددانشگاهی به کانون جذب و حفظ نخبگان کشور تبدیل شده است

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۷ کد : ۴۶۵۳۱ اخبار تاپ خبر
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: جهاد دانشگاهی با الگوی موفق خود توانسته است به کانون جذب و حفظ نخبگان کشور نیز تبدیل شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام: جهاددانشگاهی به کانون جذب و حفظ نخبگان کشور تبدیل شده است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام؛ «علی‌اکبر بسطامی» در آستانه‌ی چهل و دومین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: الگوی فعالیت جهاد دانشگاهی مبتنی بر انجام کارهای بر زمین مانده در کشور است و از ابتدا به عنوان یک پل رابط در میان جامعه دانشگاهی و نیازهای واقعی جامعه در همه ابعاد از جمله در حوزه آموزش پژوهش و فرهنگی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه راز تنوع و گوناگونی فعالیت‌های این نهاد در این رویکرد نهفته است، تصریح کرد: این نهاد متناسب با ظرفیت‌های مغفول و کارهای بر زمین مانده در سراسر کشور منشاء ابتکارات و اقدامات ماندگاری بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورود جهاددانشگاهی در استان‌ها بر اساس ظرفیت‌های هر استان رویکردی عالمانه است، به عنوان نمونه در یک استان در حوزه نفت و گاز در یک استان دیگر در حوزه کشاورزی و دامپروری و در جای دیگری در حوزه علوم انسانی ورود موفق داشته و از نتایج بسیار چشمگیر این راهبرد این است که جهاد دانشگاهی توانسته به یک کانون جذب و حفظ نخبگان کشور نیز تبدیل شود.

بسطامی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان ایلام تاکید کرد: همواره از برنامه‌ها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی حمایت کرده و اقدامات و فعالیت‌های آنها را برای کشور سازنده و راهگشا می‌دانم.

وی گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره دانش‌بنیان بوده و ویژگی مربوط به دوره خاصی نیست و دیگر نهادها و مخصوصا بخش دولتی از الگوی جهاد دانشگاهی استفاده کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تاکید کرد: نه تنها در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، بلکه از همان ابتدا رویکرد جهاد دانشگاهی مبتنی بر فعالیت دانش بنیان آن بوده و نمونه بارز آن را می‌توان در پژوهشگاه رویان به عینه مشاهده کرد.

کلید واژه ها: چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی ایلام


نظر شما :