در نشستی با همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام :

نشست ازدواج آسان، راهکارها و موانع برگزار شد

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۱ کد : ۴۵۶۸۱ اخبار فرهنگی عمومی
نشست ازدواج آسان، راهکارها و موانع برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین «مرادویسی» کارشناس دینی ، در نشستی با عنوان ازدواج آسان؛ موانع و راهکارها که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: والدین باید ضمن دادن مشاوره‌های لازم از سخت‌گیری های بی مورد بپرهیزند و موانع را از سر راه جوانان بردارند.

وی گفت: در مسئله تعیین سن برای ازدواج در منابع فقهی و روایی ما آمده که علاوه بر سن، متغیرهای دیگری هم در ازدواج دخیل هستند و در واقع ازدواج باید زمانی اتفاق بیافتد که فرد به مرحله رشد رسیده باشد و بتواند مصلحت خویش را تشخیص بدهد.

این کارشناس دینی ادامه داد: در فقه اسلامی تنها رسیدن به مرحله بلوغ و عاقل بودن برای ازدواج موفق کافی نیست و زوجین باید به حدی رشد کرده باشند که بتوانند امورات زندگی خود را پیش برده و قادر به حل و فصل مشکلات و چالش‌های احتمالی زندگی مشترک باشند.

مرادویسی در زمینه  راهکارهای  ترویج ازدواج آسان  گفت: در وهله اول خانواده‌ها باید فرزندان خود را از سنین نوجوانی و جوانی بگونه‌ای بار بیاورند که با مشارکت دادن آنها در امور اقتصادی زمینه‌های استقلال مالی آنها را فراهم کنند.


 وی ادامه داد:  خانواده‌ها باید با صحبت از مزیت‌های ازدواج و خاطرات خوبشان از ازدواج، جوانان را به ازدواج زودهنگام ترغیب کنند.

 این کارشناس دینی اشاره‌ای هم به هزینه‌بردار بودن برخی از رسوم  ازدواج داشت و از خانواده‌ها خواست با کاهش توقعات خود از یکدیگر زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

مرادویسی با اشاره به اهمیت ورود خیرین در موضوع ازدواج جوانان، گفت: خیرین می‌توانند با  تامین کالاهای اساسی زندگی، اختصاص وام های خانوادگی و ... ازدواج جوانان را تسهیل کنند.


نظر شما :