در نشستی با همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام

دانشیار دانشگاه ایلام به سوالات دانشجویان درباره روابط پیش از ازدواج پاسخ داد.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۹ کد : ۴۵۶۸۰ اخبار فرهنگی عمومی
دانشیار دانشگاه ایلام به سوالات دانشجویان درباره روابط پیش از ازدواج پاسخ داد.

دانشیار دانشگاه ایلام در نشستی با عنوان روابط پیش از ازدواج ، که با همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، به سوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ داد.
دکتر «مهدی اکبرنژاد»، دانشیار دانشگاه ایلام، در نشستی با موضوع پیش از ازدواج ، به مناسبت هفته ازدواج، اظهار کرد: مسئله ازدواج در اسلام یکی از رویدادهای بسیار مهم، مقدس و مبارک است و  اهمیت بسیار زیادی دارد. 
اکبرنژاد گفت: اولین نکته که باید به آن توجه شود نوع نگاه به هدف از ازدواج است. این نکته بسیار حائز اهمیت است، نوع نگاه ما گرایش‌ و رفتارهایی در پی خواهد داشت. اگر انسان یک نگاه با اهمیت داشت قطعا به این سمت حرکت خواهد کرد. متاسفانه‌ نگاه برخی افراد به ازدواج سطحی است.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در روایت‌ها اشاره شده است که  زن و مرد باید موجب آرامش یکدیگر  شوند، تصریح: اگر انسان به دنبال آرامش است، این موضوع تنها با ازدواج حاصل خواهد شد. نتیجه ازدواج باید محبت، دوستی و صمیمیت باشد. زن و مرد باید عیب‌های یکدیگر را بپوشانند.
اکبرنژاد با بیان اینکه یکی از دلایل فروپاشی زندگی‌ها نگاه اشتباه و ظاهری به ازدواج است، گفت: دومین نکته که باید در مرحله پیش از ازدواج به آن توجه شود مقبولیت ظاهری افراد است. ظاهر باید جذابیت لازم را برای افراد داشته باشد. بنابراین جذابیت و مقبولیت ظاهری یک اصل مهم در پایداری ازدواج است. 
اکبرنژاد تاکید کرد: نکته سوم این است که سطح زندگی خانواده‌ها از نظر فرهنگی، اقتصادی و تحصیلی است که باید به آن‌ها نیز توجه شوند. نکته چهارم هماهنگی در باورهای مذهبی است. افراد باید در مسائل مذهبی به یکدیگر نزدیک باشند.
دانشیار دانشگاه ایلام در ادامه با تشریح باید و نبایدهای روابط 


نظر شما :