در دیدار فرماندار دهلران و رئیس جهاددانشگاهی واحد ایلام عنوان شد:

عزم جهاددانشگاهی ایلام برای تاسیس ناحیه‌ی فناوری در دهلران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰ کد : ۴۳۸۰۶ اخبار تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
عزم جهاددانشگاهی ایلام برای تاسیس ناحیه‌ی فناوری در دهلران

معاون استاندار ایلام و فرماندار ویژه دهلران برای حمایت از برنامه‌های جهاددانشگاهی در این شهرستان در زمینه فناوری گیاهان دارویی اعلام آمادگی کرد.

«لطیف صادقی» در دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، اظهار کرد:  فعالیت جهاددانشگاهی در زمینه‌ی راه‌انداری مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی در شهرستان دهلران فعالیتی قابل تقدیر و الگویی ارزنده برای کشاورزان منطقه است.

وی با بیان اینکه از این فعالیت و ایجاد ناحیه‌ی فناورانه در ابوغویر حمایت می‌کنیم، گفت: این فعالیت‌ها نوید بخش نگاه علمی و مبتنی بر بهره‌وری در کشاورزی دهلران است.

«سید غلامرضا حسینی» عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: 96 این واحد با نگاه ایجاد یک زیست بوم فناور در حوزه گیاهان دارویی اقدام به راه اندازی مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی در شهرستان دهلران کرده است.

وی گفت:  این مجتمع اولین مجتمع در حوزه گیاهان دارویی گرمسیری در کشور است که با هدف تغییر الگوی کاشت، کمک به ایجاد اشتغال خصوصا در مناطق روستایی، تثبیت جمعیت روستایی، تجاری سازی محصولات گیاهان دارویی، فرآوری و بسته بندی محصولات تولید شده در استان ایجاد شده است.

حسینی با  بیان اینکه محصولاتی از جمله چای ترش، حنا، کینوا ، کاملینا، مرزی خوزستانی و سایر گونه های سازگار با منطقه که ارزش افزوده و اقتصادی بیشتری برخوردارند در این مجتمع کشت می‌شود، از عزم این واحد برای تاسیس ناحیه فناوری خبر داد و گفت: در این مسیر نیازمند هم‌افزایی مسئولان استان و شهرستان هستیم.

 

 


نظر شما :