طیبی اعلام کرد:

آمادگی جهاددانشگاهی برای کمک به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در ایلام

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۴۳۶۵۸ اخبار تجاری سازی فناوری و اشتغال عمومی تاپ خبر
آمادگی جهاددانشگاهی برای کمک به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در ایلام

رئیس جهاددانشگاهی گفت: ما آمادگی داریم که در سطح ملی به استان ایلام کمک کنیم تا مرکز درمان ناباروری در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شود.

دکتر «حمیدرضا طیبی» در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی با دارا بودن روحیه خودباوری که امام ایجاد کرده بود، جهاد دانشگاهی با این هدف تاسیس شد که اثبات کند ما در کشور توان انجام کارهای بزرگ فرهنگی، علمی و فناورانه را داریم، چرا که کشور نیز به جهت سیاسی بعد از انقلاب به ثبات رسیده بود ولی در توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه باید حل مسئله می‌شد و الگوسازی مناسب صورت می گرفت که برای این هدف جهاددانشگاهی تاسیس شد.
وی گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی فعالیت های خوبی را انجام داده  و ثابت کردیم که حتی در حد مرز علم دنیا توان حرکت در زمینه‌ی  سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و بخصوص درمان ناباروری را داریم و در  امر درمان ناباروری و درمان سرطان سینه پذیرای  مراجعه کنندگان از خارج  کشور هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه هر ساله به مراجعه‌کنندگان مرکز پژوهش معتمد جهاددانشگاهی  اضافه می‌شود، تصریح کرد: در درمان زخم نیز به نقطه‌ی خوبی رسیدیم و انتظار داریم در استان‌ها نیز این برنامه‌ها پیاده سازی شود در ایلام نیز امیدواریم با دانشگاه علوم پزشکی به توافق برسیم در بحث مرکز ناباروری که منجر با موازی کاری نشود.

طیبی تصریح کرد: ما آمادگی داریم که در سطح ملی به استان کمک کنیم که  امام جمعه هم قول همکاری دادند و  خانم دکتر فلاحی، نماینده مردم شریف ایلام نیز یکی از حامیان استان در راه اندازی مرکز ناباروری است و  هر چه زیرساخت آماده‌تری در اختیار جهاد قرار بگیرد ما سریع‌تر می توانیم تجهیز کنیم و حتی در تربیت پزشک متخصص می‌توان از پزشک های عمومی استان به پژوهشگاه ابن‌سینا اعزام  و فلوشیپ تربیت کنیم.
وی گفت: در بحث اصلاح نژاد دام سنگین و سبک که دانش این امر را در اختیار داریم و بزودی این علم هم به استان ایلام با راه اندازی مرکز اصلاح نژاد منتقل خواهد شد.
رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: جهاددانشگاهی اولین مرکز تولید گیاهان دارویی را راه اندازی کرد و هدف بر بومی کردن و تکثیر آنها از طریق کشاورزان بود و الان 35 هکتار زمینی که در شهرستان دهلران در اختیار جهاددانشگاهی است و به خوبی روی کشت های جایگزین که متناسب با اقلیم منطقه کار می‌کنند.
وی تاکید کرد: مرکزی که برای توسعه فعالیت های پژوهشی و فناورانه در نظر گرفته شده است باید به لحاظ مالی حمایت شود چون جهاددانشگاهی به لحاظ مالی بنیه ضعیفی دارد، بودجه آن به صورت محدود افزایش داشته و ما توقع داریم در استان این طرح در راستای خدمات مطلوب مورد حمایت قرار گیرد.
طیبی با تاکید بر اینکه  فعالیت‌هایی  که در استان برنامه‌ریزی شده این قابلیت را دارند به شرط مساعدت استان به نتیجه برسند، تصریح کرد: وظیفه ما این است که با استفاده از پتانسیل‌های  پیشنهادی استان کارهای شاخصی را در جهاددانشگاهی ایلام به انجام برسانیم.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» نیز در این دیدار  با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف، اظهار کرد: استان ایلام  از نظر کشاورزی دارای ظرفیت های بالایی است و اگر چنانچه اصلاح نژاد دام در دستور کار قرار گیرد بسیاری از مشکلات دامداران استان رفع می شود.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های بالای استان در زمینه کشاورزی گفت: با وجود خشکسالی امسال ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب در دهلران برداشت می شود.

بهرام نیا گفت: اعتبارات لازم برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری و سرطان سینه در حد توان استان اختصاص داده خواهد شد.

وی در ادامه خواستار توجه ویژه جهاد دانشگاهی به استان ایلام شد و گفت: در زمینه های علمی، فرهنگی و دیگر حوزه ها جهاد دانشگاهی نگاه خود را به ایلام معطوف کند.


نظر شما :