مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام:

از ظرفیت جهاد دانشگاهی ایلام در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۸ کد : ۴۳۵۴۸ اخبار فرهنگی عمومی
از ظرفیت جهاد دانشگاهی ایلام در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: دغدغه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه اجتماعی ستودنی است و از ظرفیت‌های این نهاد دانشگاهی در راستای کاهش آسیب‌ها بهره خواهیم برد.

«محمد بیش‌بهار»  در دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام،  اظهار کرد: پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی زیادی در حوزه اجتماعی صورت گرفته است و آسیب‌ها نیز شناسایی شده است اما باید کار عملی صورت بگیرد که در این راستا از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بویژه از طریق دفاتر تسهیل‌گری بهره‌مند خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی از محافل دانشگاهی انتظار همراهی بیشتر می‌رود، افزود: فعالیت در این بخش نیازمند تلاش و همت جمعی است و یقیناً اتفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و جوامعه علمی نتایج امیدوار کننده‌تری را پیش روی ما خواهد گذاشت بنابراین در این راستا بیشتر از پتانسیل و ظرفیت مراکز تسهیل‌گری استفاده می‌شود و حتی به دنبال توسعه این دفاتر در شهرستان‌ها به دلیل ثمربخش بودن آنها هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام با بیان اینکه  در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت کارگروه اجتماعی زنان، سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه‌ها استفاده کرد، تصریح کرد: بسیاری از استعدادهای موجود در این حوزه شناسایی نشده است که حتما از طرفیت موجود در مراکز نوآوری و خلاقیت جهاد دانشگاهی در جهت شناسایی و آموزش‌های موثر بهره خواهیم برد.

بیش‌بهار به بودجه اندک حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید همگی دلسوزانه به حوزه آسیب‌ها نگاه کنیم و با به کارگیری ظرفیت‌های موجود در راه کاهش آسیب‌ها قدم برداریم.

وی با اشاره به برنامه‌ی جهاددانشگاهی در راه‌اندازی مراکز ناباروری ، ادامه داد: ناباروری یک رنج است و چه بسا بعضی از مشکلات و آسیب‌ها نیز به همین دلیل بروز پیدا می‌کند به همین دلیل نیز از توان این حوزه در جهت راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان در استان ایلام کمک خواهیم کرد.

«سیدغلامرضا حسینی» در این دیدار از همکاری حوزه اجتماعی با جهاددانشگاهی تقدیر و اظهار کرد: حوزه اجتماعی فرهنگی یکی از حساس‌ترین بخش‌ها در بدنه‌ی استانداری است که با برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن پژوهش‌های صورت گرفته در این بخش و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی قوی در خصوص خدمات اجتماعی، می‌توانیم شاهد عملکرد مناسب‌تر در سطح جامعه باشیم.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در ادامه با  تشریح حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های علمی و عملی، دانش‌آفرینی و تولید اشتغال، تاکید کرد: مجوز اولین خانه خلاق استان از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت ایجاد اشتغال جوانان گرفته شده است تا با توجه به قابلیت‌های اشتغال‌زایی در صنایع خلاق و محصولات فرهنگی و فناوری‌های نرم، منجر به ایجاد شغل در بین نسل جوان شویم.


نظر شما :