در دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان با رئیس جهاد دانشگاهی ایلام عنوان شد:

تاکید بر هم افزایی در جهت تبدیل ظرفیت‌های گیاهان دارویی به ثروت در استان

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۱ کد : ۴۲۱۳۷ اخبار عمومی تاپ خبر
در دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان با رئیس جهاد دانشگاهی ایلام بر هم‌افزایی فی ما بین در جهت استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گیاهان دارویی گرمسیری برای تبدیل به ثروت در منطقه تاکید شد.
تاکید بر هم افزایی در جهت تبدیل ظرفیت‌های گیاهان دارویی به ثروت در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام؛ آذرنوش عموزاده- در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام اظهار کرد: از برنامه‌های مهم این سازمان توجه به توسعه کاشت گیاهان دارویی و برش استانی از سند توسعه کاشت گیاهان دارویی در استان است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گیاهان دارویی در استان تاکید کرد: نیاز است هر چه زودتر بستر ارزش آفرینی این نعمت خدادادی  در استان فراهم شود.

وی افزود: در این راستا لازم است کلیه دستگاه‌های مرتبط در این مهم با برنامه مناسب و تعیین اهداف همکاری نمایند.

سیدغلامرضا حسینی- در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به پتانسیل‌ها و توانایی‌های جهاد دانشگاهی در زمینه ایجاد فرصت‌های صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: تغییر الگوی کاشت کشاورزان، تجاری سازی محصولات کشاورزی، استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان در قالب شرکت‌های فناور، نوآور و استارتاپ‌ها از دیگر قابلیت‌های این مجموعه در بخش کشاورزی است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با اعلام آمادگی در راستای همکاری‌های مشترک، تصریح کرد: با هم افزایی و مساعدت سازمان جهاد کشاورزی در توسعه کاشت گیاهان دارویی، اصلاح نژاد دام، بهره‌برداری صحیح از جنگل‌های بنه در استان گام‌های ارزنده‌ای برای استان برمی‌داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام در خاتمه ضمن خرسندی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه شناسایی و کاشت گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری ابراز امیدواری کرد تا با همکاری‌های مشترک بتوان از ظرفیت گیاهان دارویی برای تبدیل به ثروت بهره برد.

کلید واژه ها: دیدار ریاست جهاد دانشگاهی ایلام


نظر شما :