در نمایشگاه دستاوردها و توانمندهای مرکز اشتغال جهاد دانشگاهی ایلام عنوان شد:

طرح مشاغل خانگی براساس نیاز جامعه راه‌اندازی شده است/ این طرح محرک و انگیزشی است.

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰ کد : ۴۱۱۸۷ تجاری سازی فناوری و اشتغال
در چهارمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مرکز اشتغال جهاد دانشگاهی ایلام بر راه‌اندازی این دست از مشاغل خانگی براساس نیاز جامعه توجه شده است و همین امر موجب تحرک و ایجاد انگیزه در کسانی می‌شود که همه چیز را در پشت میزنسینی می‌دانند به این درک می‌رسند که با کمترین امکانات می‌شود صاحب شغل و درآمد شد.
طرح مشاغل خانگی براساس نیاز جامعه راه‌اندازی شده است/ این طرح محرک و انگیزشی است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام؛ نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های واحد اشتغال جهاد دانشگاهی با هدف معرفی محصولات و تولیدات مشاغل خانگی برگزار شده است و تعدد محصولات نشان می‌دهد که با شیوه‌های نوین و خلاقانه که مورد پسند و متناسب با ذائقه‌ی مردم باشد می‌توان با کمترین سرمایه و در محیط خانه صاحب شغل و درآمد شد.

زینب شیرخانی- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلامدر حاشیه‌ی این نمایشگاه با بیان اینکه جهاددانشگاهی به خوبی نیازهای جامعه را در زمینه‌های مختلف شناسایی و به توانمندسازی جامعه هدف توجه کرده است، اظهار کرد: شرایط زندگی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست بسیار سخت است و غالب‌ترین دغدغه‌‌ی آنها اشتغال و کسب درآمد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: رسیدن به درآمدزایی، اشتغال و فراگرفتن تخصص و مهارت‌های اشتغال‌زا از اهداف مهم ما در خصوص زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست است که به واسطه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی تا حد قابل توجهی این امر محقق شده است.

شیرخانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان ایلام یک فرصت در تامین امنیت اجتماعی و آرامش فکری و روحی این دست از بانوان به شمار می‌آید و می‌توان در راستای توانمندسازی زنان بدسرپرست، سرپرست خانوار یا  غیرشاغل، ایجاد شغل در منزل را عملی کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد بازارهای هفتگی برای فروش محصولات این افراد ضرورتی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

سعید انوری‌پور -عضو شورای شهر ایلام در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از گمنامی هنرمندان سرآمد استان ابراز تاسف کرد و گفت: این نمایشگاه نشان می‌دهد با کمترین منابع و امکانات می‌توان شغل ایجاد کرد و ضروری است این روحیه‌ی تولید و کارآفرینی را در جامعه رواج داد.

عضو شورای شهر ایلام به ایده‌پردازی و حضور خلاقیت در آثار تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: ایده‌های نو باعث جذب مخاطب در بازار فروش می‌شود و این به معنای سودآوری برای صاحب ایده است.

انوری‌پور با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند از تولیدکننده حمایت کند و از جهتی حمایت از تولیدکنندگان باعث رونق صنعت تولید و پوشاک شود، تصریح کرد: وجه‌ی دیگر از این فعالیت تاثیر روحی و روانی هنر بر جامعه است. وقتی با امکانات اندک در منزل تولید صورت می‌گیرد و در جامعه در معرض دید قرار داده می‌شود این امر منجر به ایجاد انگیزه در جوانان جویای کار می‌شود و به این درک می‌رسند که شغل فقط پشت میز نشینی نیست و همین موجب پویایی و شادابی در محیط پیرامون ما شده و از فشارهای عصبی و افسرگی جامعه کاسته می‌شود.

وی از جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح مشاغل خانگی در استان تشکر کرد و گفت: شورای شهر ایلام در مسیر تقویت و ارتقای طرح مشاغل خانگی سعی می‌کند با مشارکت شهرداری، اقدام به ایجاد بازارچه‌های موقت یا دائم کند.

محمدرضا تردست- معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام پس از بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی ایلام بابت برگزاری این نمایشگاه؛ طرح ملی مشاغل خانگی را الگویی موفق در جهت اشتغال بیکاران استان خواند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام؛ برقراری این نمایشگاه‌ها را اقدامی موثر در جهت تثبیت و توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی دانست و بر همکاری جهاد دانشگاهی با اداره ورزش و جوانان استان در جهت توانمندسازی سمن‌های فعال در استان تاکید کرد.

همچنین احمدی_ مدیر اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه، با تجلیل از ورود علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی در طرح ملی مشاغل خانگی بر لزوم همکاری جهاد دانشگاهی در جهت اجرای طرح‌های راهبری شغلی تاکید کردند.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های طرح ملی مشاغل خانگی از روز ۱۲ لغایت ۱۹ بهمن ماه در محل فرهنگسرای جوان ایلام دایر است.

کلید واژه ها: اشتغال جهاد دانشگاهی ایلام


نظر شما :