شاغلین خانگی باید مطابق با تغییرات روز جامعه، به روز شوند

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۲ کد : ۳۸۳۰۹ اشتغال
رئیس واحد تشکیل تعاونی‌ها در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در دیدار با جمعی از پیشران‌های خیاطی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی با حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت‌های تعاونی‌ها در برندسازی، آموزش‌های رایگان و مشاوره‌های مالی تاکید کرد.
شاغلین خانگی باید مطابق با تغییرات روز جامعه، به روز شوند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام؛ مهندس شاوردی، مشکلات حوزه تولید و اشتغال را مسئله ادامه‌داری عنوان و اظهار کرد: ایلام در ابتدای دوران صنعتی شدن است به همین دلیل با مشکلات بیشتری در حوزه تولید و متاسفانه عدم کامل بودن چرخه روبرو است.

رئیس واحد تشکیل تعاونی‌ها در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر اینکه تولید در حوزه پوشاک شرایط خاصی می‌خواهد، افزود: به عنوان مثال کشور ترکیه با تبلیغات وسیع بویژه ساخت فیلم‌های ماهواره‌ای که بیشترین مانور را بر روی مد و لباس، تجملات و وسایل خانگی می‌دهد توانسته فضای بسیار بزرگی را برای فروش پوشاک فراهم کند. با اخذ این شیوه سرمایه‌گذاری مداومی برای تقاضای بیشتر کرده است.

شاوردی افزود: از الزامات انبوه‌سازی آموزش حرفه‌ای و متناسب نیاز جامعه، بازاریابی منطقه‌ای و بین المللی، شناسایی نیاز بازار و بروز رسانی، برندسازی و ... است.

وی با اشاره به نوع فعالیت خیاطان و تولید انبوه پوشاک در ایلام، گفت: توسعه در حوزه‌ی کار پوشاک و ایجاد اشتغال نیازمند نگاه علمی و برخورد علمی‌تر است، باید دوخت تبدیل به یک علم شود و لازمه آن، این است که برای شناساندن دوخت ایلام به کشور و منطقه باید از علم تبلیغات استفاده کرد و بیشتر از همه به دنبال رایزنی و رفع موانع این حوزه باشید.

وی لازمه‌ی تولید انبوه را سرمایه‌گذاری اولیه در حوزه طراحی، تبلیغات و... عنوان کرد و گفت: از توانمندی‌های خود استفاده کنید و متخصص شوید و جزیره‌ای عمل نکنید و با همدیگر تشکیل شرکت و تعاونی بدهید به این شکل زنجیره از تامین مواد اولیه تا شناسایی نیاز بازار و فروش در استان کامل می‌شود.

شاوردی ادامه داد: بر خلاف شیوه‌ی کار گذشتگان که بیشتر جمعی و گروهی بود، امروزه با صنعتی شدن جهان این معضل به وجود آمده که انفرادی کار می‌کنند که این شیوه دردسرهای بیشتر با درآمد کمتر را به دنبال دارد مگر اینکه علمی با آن حرفه‌ برخورد شود.

وی گفت: آموزش‌های مورد نیاز به صورت رایگان و همچنین ۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به برندسازی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده می‌شود.

کلید واژه ها: طرح نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی


نظر شما :