دیدار واحد اشتغال جهاد دانشگاهی استان با رئیس دامپزشکی شهرستان ایلام

۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۹ کد : ۲۶۸۴۶ تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
در راستای تبیین و توسعه همکاری دو جانبه ما بین واحد اشتغال جهاد دانشگاهی استان و رئیس دامپزشکی شهرستان ایلام نشستی برگزار شد.
دیدار واحد اشتغال جهاد دانشگاهی استان با رئیس دامپزشکی شهرستان ایلام

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام صبح روز یکشنبه 21 دیماه سال 99 در راستای تفاهم و تعیین نقشه راه همکاری‌های مشترک ما بین جهاد دانشگاهی و دامپزشکی شهرستان ایلام دیدار صمیمانه‌ای شکل گرفت.

 در این دیدار مهندس «یونس میرزایی» مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام اهداف کلی طرح الگوی نوین مشاغل خانگی را با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویژه اهداف طرح، شناسایی نیازها و ظرفیت‌ها در کشور، استان و شهرستان را تشریح نمودند.

در ادامه دکتر «محمد علی‌رحمی» رئیس دامپزشکی شهرستان ایلام به سنگینی تعریف غیر علمی دامداری بر وجهه علمی آن اشاره کرد و گفت: فقدان پشتیبان قوی، آموزش‌های مفید و متداوم با توجه به نیاز دامداران را از مشکلات این حوزه برشمرد.

وی ادامه داد: نهادها و بنیادهای مرتبط نیاز دامداران را به طور کامل برآورده نمی‌کنند. علی‌رغم اینکه کارهای کارشناسی صورت گرفته اما تسهیلاتی مورد نیاز دامداران پرداخت نمی‌شود و علل و عوامل دیگر که موجب شده است زنجیره ارزش افزوده در استان صورت نگیرد.

گفتنی است250 هزار راس دام در شهرستان و حدود 2 میلیون راس در استان وجود دارد. که بیشترین  دامداران در دو شهرستان دره شهر و آبدانان ساکن هستند.

کلید واژه ها: استان شهرستان ایلام دامداران نیاز دامداران جهاد جهاد دانشگاهی دانشگاهی


نظر شما :