تفاهم نامه همکاری بین فرماندهی مرزبانی ایلام و جهاددانشگاهی استان امضاء شد

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۱ کد : ۲۵۷۰۵ تاپ خبر
تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین فرماندهی مرزبانی استان ایلام و جهاددانشگاهی واحد استان به امضاء رسید.
تفاهم نامه همکاری بین فرماندهی مرزبانی ایلام و جهاددانشگاهی استان امضاء شد

این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی بین جهاددانشگاهی و مرزبانی استان ایلام با در نظر گرفتن ضوابط و امکانات طرفین اعم از علمی، فنی و نیروی انسانی  به امضای سرتیپ دوم ستاد دکتر کیاست سپهری و غلامرضا حسینی عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد استان ایلام رسید.

فراهم نمودن زمینه مساعد جهت برگزاری نشست‌های علمی مشترک، فراهم سازی زمینه دسترسی اساتید، دانشجویان و محققان به پژوهش‌های انجام گرفته توسط دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی، معرفی دانشجویان و محققان به مرزبانی جهت ارائه مشاوره علمی و همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی، معرفی پایان‌نامه های دانشجویی در حوزه هوشمندسازی مرز به دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی، همکاری در برگزاری کارگروه‌های مشترک جهت بررسی فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

سردار «کیاست سپهری» فرماندهی مرزبانی استان پیش از انعقاد این تفاهم نامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان ایلام ، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه به همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بینجامد.

«غلامرضا حسینی» عضو هیئت علمی و رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با تاکید بر اینکه رسالت جهاددانشگاهی تبدیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به ثروت است، اظهار کرد: راه اندازی "مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری" در شهرستان دهلران  گامی بسیار بلند در این زمینه است.

 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: این مجتمع اولین مجتمع در حوزه گیاهان دارویی گرمسیری در کشور است  که با هدف تغییر الگوی کاشت، کمک به ایجاد اشتغال خصوصا در مناطق روستایی، ، تجاری سازی محصولات گیاهان دارویی، فرآوری و بسته بندی محصولات تولید شده در استان ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این طرح  تثبیت جمعیت روستایی در منطقه و در نتیجه افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد با تمام ظرفیت‌ها در خدمت مردم مناطق مرزنشین باشد و در این راه از راهنمایی‌های فرماندهی مرزبانی استان و  دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی قدردان زحمات مرزبانان در ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی است، تاکید کرد: جهاددانشگاهی با تمام ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در خدمت این عزیزان و خانواده‌های آنان است.


نظر شما :