مدیرکل استاندارد ایلام:

جهاددانشگاهی پل واقعی بین دانشگاه ، صنعت و جامعه است

۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۲ کد : ۲۱۴۹۶ عمومی تاپ خبر
جهاددانشگاهی پل واقعی بین دانشگاه ، صنعت و جامعه است

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: جهاددانشگاهی با گسترش طرح‌های کاربردی و به کار گیری درست نتایج پژوهشی و نیز توسعه امور فرهنگی و کمک به شکوفایی استعدادها در سطح جامعه در بخش‌های مختلف حرفه‌ای توانسته است گام‌های بزرگی بردارد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی ایلام، مهناز همتی، مدیر کل استاندارد استان ایلام با حضور در ایسنا، با تبریک چهلمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با مطالعات پژوهشی در خصوص پتانسیل‌های استان تاکنون منشاء خدمات بزرگی بوده و توانسته این پتانسیل‌ها را به فعلیت برساند.

وی با اشاره به تنوع ماموریت‌های جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: در کمتر نهادی شاهد این همه تنوع فعالیت در عرصه های فرهنگی، آموزش و پژوهشی و فعالیت‌های مبتنی بر اشتغال هستیم و این خود سرمایه‌ای عظیم برای استان است.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از وظایف استاندارد آموزش و تربیت نیروی تحصیلکرده و اشتغال آنها در واحدهای تولیدی و ارائه آموزش‌های کاربردی است، در طول این سال ها برای اجرایی شدن این امور از توان و ظرفیت نیروهای مستعد جهاددانشگاهی استفاده شده است.

همتی تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط تنگاتنگی که استاندارد با جهاددانشگاهی به منظور تدوین استانداردهای ملی جود دارد، همچنان پابرجا است و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه‌ها با جهاددانشگاهی منعقد شده و برای ارتباط دوسویه دو دستگاه دفتر استانداردسازی در این نهاد نیز مستقر است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با گسترش طرح‌های کاربردی و به کار گیری درست نتایج پژوهشی و نیز توسعه امور فرهنگی و کمک به شکوفایی استعدادها در سطح جامعه در بخش‌های مختلف حرفه‌ای توانسته است گام‌های بزرگی بردارد.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: جهاددانشگاهی با درک مشکلات و مسائل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و به منظور بهره‌گیری از توانایی‌های بالقوه این قشر زمینه اشتغال آنان را فراهم کند و پلی واقعی بین دانشگاه، صنعت و جامعه ایجاد کند.

همتی تاکید کرد: جهاددانشگاهی با افزایش دانش و بینش دینی و سیاسی جوانان تحصیلکرده با برنامه‌ریزی‌های مدون زمینه حضور نیروهای کاربلد و کارآمد و متعهد را در جامعه فراهم کرده است.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار نیز،  از تلاش‌های خبرگزاری ایسنا، به عنوان یک رسانه همکار در ترویج استاندارد قدردانی کرد و گفت: ایسنا از سرمایه‌های جهاددانشگاهی است که با تعهد در حال انجام رسالت خود است.

همتی همچنین در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام بر تداوم همکاری‌های مشترک تاکید کرد.

غلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز با تشریح زمینه‌های جدید برای همکاری مشترک، اظهار کرد: تجربه بسیار خوبی از همکاری با استاندارد داریم و امیدواریم این همکاری‌های جهت حل مشکلات استان روز به روز بیشتر شود.


( ۱ )

نظر شما :