در نشست منتخبان مردم ایلام با جهادگران دانشگاهی عنوان شد:

مجلس نیازمند صدای کارشناسی است

۰۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۲ کد : ۱۸۳۸۷ عمومی تاپ خبر
«علی‌اکبر بسطامی» و «سارا فلاحی» منتخبان مردم در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و هلیلان ضمن بازدید از جهاددانشگاهی استان ایلام، بر استفاده از ظرفیت و مشاوره‌ نهادهای علمی از جمله جهاددانشگاهی، در دوران مسئولیت تاکید کردند.
مجلس نیازمند صدای کارشناسی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، بسطامی امروز در این نشست، اظهار کرد: فعالیت دانش‌بنیان نهادهایی مانند جهاددانشگاهی در تولید و اشتغال مبتنی بر دانش  نویدبخش برون رفت از مشکلات کنونی است.
وی با تبریک روز آزادسازی خرمشهر، گفت: وقتی جنگ را در غرب کشور و «بازی‌دراز» آغاز کردیم کل نیروهای نظامی ما سپاه و ارتش دسترسی به یک قبضه خمپاره انداز 80 میلیمتری پیدا کردند که نوع پرتاب با آن را نمی‌دانستند اما از آن شرایط به جایی رسیدیم که که با تلاش مبتنی بر علم به جایگاه‌های بالای نظامی رسیدیم و در تراز کشورهای برتر دنیا هستیم.
منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرزندان انقلاب اسلامی با تلاش و جهاد مبتنی بر علم توانسته‌اند در دنیای کنونی اثرگذار باشند و در آزادسازی خرمشهر خواستن توانستن است محقق شد و امروز در چله دوم انقلاب باید مبتنی بر علم روز و فعالیت‌های دانش‌بنیان تلاش‌هایی بیشتر از آینده خواهیم داشت.
بسطامی تصریح کرد: امروز باید با رصد درست ظرفیت‌های استان مانند صنعت نفت، گاز ، گیاهان دارویی و صنایع دستی ، در راه تسهیل کردن زندگی مردم حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه ایلام در ایام جنگ تحمیلی از توسعه زیرساخت‌ها عقب افتاد، گفت: متاسفانه از ظرفیت جنگ هم درست استفاده نکردیم و مسئولان وقت زودهنگام پایان بازسازی را اعلام کردند.
منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم بر کاربردی کردن آموزش‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: مسئولان و مدیران استان باید نهادهای علمی و از جمله جهاددانشگاهی را در برنامه‌های خود ببینند تا توسعه پایدار و تولید دانش‌بنیان محقق شود.
بسطامی با تاکید بر ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در استان، تصریح کرد:متاسفانه مبانی درستی برای تولید شغل وجود ندارد به همین دلیل در آمار شغل زیادی ایجاد کرده‌ایم اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید.
وی ادامه داد: تلاش ما این است که منادی دفاع از مردم مظلوم ایلام باشیم و آن روزی را باید ببینیم که فراکسیون‌ها، کمسیون‌ها وصحن مجلس توسعه ایلام را فریاد بزنیم و ریل‌گذاری‌های قانونی را فراهم کنیم و هر چه در این زمینه به نهادهای علمی تکیه کنیم مشکلات زودتر حل خواهد شد.
منتخب مردم ایلام در انتخابات مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس حرف محکمه پسند می‌خواهد و برای طرح‌ها و برنامه‌های کلان از نظرات اعضای هیئت علمی و جهادگران دانشگاهی استفاده خواهد شد.
دکتر «سارا فلاحی» دیگر منتخب مردم، نیز در این نشست اظهار کرد: امروز کشور ما بواسطه بحران‌هایی که بخشی از آن مانند کرونا جهانی است و اقتصاد جهان را بالای 4  تریلیون دلار متضرر کرده و و هم به دلیل تحریم آسیب مضاعفی دیده است.
وی با بیان اینکه چالش‌های امروز کشور اقتصادی است و امنیت اساس اقتصادی پیدا کرده است، ادامه داد: راهکار عبور از این مشکلات دستاویزی به دانش است و اگر می‌خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به سمت دانش‌ برویم چون دانش قدرت آفرین است.
منتخب ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه با تاکید بر اینکه باید نگاه درونی برای افزایش قدرت داشته باشیم و مشکلات درونی را مدیریت کنیم، ادامه داد: تا وقتی نتوانیم تئوری‌ها را عملیاتی کنیم، نمی‌توانیم به نتیجه برسیم، اقتصاد دانش‌بنیان در روی کاغذ مقوله‌ای جذاب است اما باید زیرساخت‌های آن را بلد باشیم.
فلاحی گفت: برای ایجاد این زیرساخت‌ها نیازمند رژیم سازمانی و نهادی هستیم و در این رابطه ما فعلا کار اساسی انجام نداده‌ایم و تا این رژیم را تعریف نکنیم نمی‌توانیم این اقتصاد را به شکل بهینه پیاده کنیم.
منتتخب حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صدای مجلس باید صدای کارشناسی باشد چون مردم از سیاست بازی خسته شده‌اند و بواسطه ظلمی که در حق ما شده است در قعر جدول توسعه کشور هستیم و چون چانه زنی نکرده‌ایم و مطالبات خود را از روش درست پیگیری نکرده‌ایم و از گرفتن حق کوچک خود حلوا حلوا می‌کنیم در حالی که انتظار ما باید خیلی بالا باشد.
وی تصریح کرد: درست است که جمعیت استان ایلام خیلی کم است اما تاثیرگذاری استراتژیک دارد که وظیفه ما این است که این نگاه استراتژیک را ایجاد کنیم.
منتخب مردم ایلام در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما منتخبان مردم با خود عهد کرده‌ایم که گرفتار بازی عزل و نصب‌ها نشویم چون در این صورت توسعه استان ابتر می‌ماند و بیش از این دچار بیماری‌های اقتصادی و اجتماعی خواهیم شد.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها هم در راستای دلسوزی برای استان، هر جا که دیدند که نماینده‌ای و یا هر مسئولی از مسیری که قانون برایش مشخص کرده است منحرف می‌شود تذکر دهند.
فلاحی گفت: تلاش ما این است که این نکته را در مجلس  فریاد کنیم که امروز کشور باید دین خود را نسبت به استان ایلام ادا کند و نمایندگان استان با همدلی تمام در این مسیر گام بردارند.
در ابتدای این نشست مهندس سیدغلامرضا حسینی، عضو هیئت علمی و رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این نهاد را ارائه کرد.


نظر شما :